Dissa eller hissa julklappar?!

Det är tanken som räknas - inte ting


Nu för tiden är det alldeles för många som jagar det mest oväsentliga, nämligen saker, eller ja du kanske vill kalla det objekt, föremål, prylar, pinaler, mackapärer, grejer, jag vet i sjutton, namnge det själv. På teve, i affärer, på arbetsplatser och i värsta fall vänner emellan så stinker det konkurrens och habegär. Många anser att makt handlar om saker och pengar, med andra ord, att man kan köpa allt med klöver. Jag håller med min farsa som alltid säger att "livets viktigaste ingredienser; hälsa, kärlek och lycka är gratis och besitter man de kan man vandra hur långt som helst och det är då man har makt."


Juletider är den tiden på året då affärer tjänar multum på klappar som människor med jäkt känner att de måste inhandla för att sedan kunna bevisa sin kärlek till andra. Det är löjligt! Visst är det alltid roligt att få presenter men ännu mer uppskattar jag, och säkerligen personer i din omgivning, att bli överraskad i form av en händelse eller med något annat, mer personligt! Få en helkroppsmassage av pojkvännen, att en vän tar med mig på en mysig långfika eller att man tillsammans med familjen åker iväg och umgås, En julklapp iform av tid att spendera med varandra. 

Julen är definitivt årets mysigaste och mest härliga högtid. Att bara ägna sig åt nära och kära är viktigt att göra då och då. Visserligen är det något vi borde göra alla årets 365 dagar, men man måste ju faktiskt sköta hand om sig själv också! =0)

Slutligen, ta det lungt och njut! Det behövs för att orka resten av årets happenings --> nyårsfirandet! =0)


Kommentarer
Postat av: Sara

Mycket smart skrivet. Jag håller helt och fullt med dig!

2007-12-05 @ 13:14:46
URL: http://mademoisellesara.blogg.se
Postat av: Gus

Du är inte så dum som du ser ut o vara! ;) Skoja!
Men det stämmer helt o riktigt! :D

2007-12-05 @ 18:12:24
URL: http://www.skanegustav.blogg.se
Postat av: Fia

faen va smart, det är bara kärleken som fattas för att jag ska få makt..hehe..kanske är bra att den fattas så jag inte blir maktgaaalen! bra skrivet också!:D

2007-12-05 @ 19:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0