Lördag igen!

Är inte det minsta pigg, trots att jag trodde jag skulle bli utav att gå upp tidigt, fixa mej ´å njuta lite! Ack, så bra ska vi inte ha det! Nyss intagit en gó lördags frukost, väntar på tvätten ´å har fastnat framför tecknat på teven ... det va längesen må jag säga! Ganska lustigt att man fortfarande fastnar me ögonen och börjar kika någon minut, eller en halv timme! Hehe. Förstår mej inte riktigt på dagens "barn"-program ... det enda som skiljer idag är att det är animerat, annars pratar de om kärleksaffärer, droger, bedrägeri och party ... same same, but different, liksom! När jag var lite var det My little Pony, Krambjörnarna ´å Dr.Snuggles! Men det var andra tider! Givetvis så har väl barnprogram alltid riktat sig till både vuxna och barn på något vis och det är skickligt/lustigt att Astrid Lindgrens berättelser fortfarande lär oss, lite äldre, något viktigt och verkligen kommer med ett budskap som har inverkan på oss också! Men varför i tusan ska dagens småglyttar underhållas med kärlekstrubbel, mord ´å annat strunt ... det finns väl något vettigare att bifoga deras huvud med!? Nu tror jag bestämt att tvätten ligger ´å väntar på mej där nere ... så dags att pingla! Sen bär det av till jobbet --> följt av julmys mé töserna ikväll ... Looking forward!
Längtar efter mi familia! =0) Vi ses snart!

PUSSAS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0