Obligatorisk förändring.

Hur tusan kan det vara så fruktansvärt omöjligt vissa dagar. Fullkommligt omöjligt att koncentrera sig på texten framför ögonen och nöta in det väsentliga. Idag är en sådan dag. Tyvärr samtidigt den enda dagen då jag verkligen har tid att läsa. En helt ledig dag där inget annat "måste" finns på schemat, förutom träning ikväll. Fokus Sophie ...

Sova ikapp, städa, försök till plugg på biblioteket, godis framför teven, facebook ´å blogg. What a waist of time ... Samtidigt som studentlivet innehållande långa föreläsningar och tentor är relativt tufft ibland, så är detta livet soft. Nästan för slappt många gånger, känns som om man tappat en viss diciplin i de vardagliga rutinerna. Förr gick man upp, njöt av en långfrukost, gick till jobbet, umgicks mé kunder ´å underbara kollegor, rusade till träningen ´å avslutade dagen hemma, hos föräldrarna eller hos kompis mé én gó bit mat! Idag har man så mycket tid över ´å man pluggar ju verkligen inte "100%" .... i alla fall inte jämnt fördelat på veckorna. Istället blir det 200% under tentaperioder, då även träningen blir lidande ... Cleveeeeert?! ... nä.

Det är segt att komma in i vardagsrutin, det lär väl ta något år att adaptera, så får la sluta lägga ner energi på att bli irriterad på mej själv för att jag är så "överallt, men ingenstans". Eller ge mej fan på att styra upp vardagen, kämpa och dra fram den målmedvetenhet som tydligen har suddats ut en aning den senaste tiden.

Ska fundera lite på hur jag vill ha det. Det är ju faktiskt bara jag själv som kan förändra.
Jag kan, jag vill, jag ska ...

Kommentarer
Postat av: fucky

bra skrivet där!
jag kan jag vill jag ska! kanske själv oxå ska börja tänka så! =) hii

2007-11-15 @ 14:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0