(O)nödvändig "avskrivning" ... =0)

"Det är storm och snorkallt ute juh" , håller utan tvekan med dej på den Johanna! Är själv i stort behov av en kopp rykande varm choklad, toppad med grädde! Hehee, fast måste nog erkänna att en panodil tillsammans med en jordgubbs strepsils hade gått före chokladen, dock. Vaknade med otrolig halsont och värk i hela kroppen ... rädda mej från infuensan! Please!

Har nyss slagit mej ner på biblioteket efter en otroligt besvärlig "sväng" om skolan. Började dagen på biblioteket med tanken att sitta här till kvällens träning, men när jag vid lunchtid märkte att gaffeln saknades i lunchlådan, ställde mig då inför valet att köpa en macka här eller köra hem. Med nya "nyårstänket" i bakhuvudet så valde jag att ta mitt pick ´å pack, cykla i motvinden, hem till min egen lya och greppa en gaffel och börja käka. I brevlådan hade FEL psykologiboken anlänt ... och ännu en grej hoppade upp på schemat ... göra en retur och beställa RÄTT denna gången. Som grädde på moset blommade vetskapen om min inkompetenta skrivare ut, attans, jag måste till skolan och fixa till dilemmat. Väl där laddar jag ett "utskriftskonto" med pengar, i hopp om att få ut intervjufrågorna i handen. Men ICKE. Bar sedan av till skolbiblioteket där jag tillslut, med hjälp av en klasskompis, lyckades få ut pappret!
 
Visst hade jag njutit mer av en heldag, i lugn ´å ro, på biblan, men konstigt nog så tar jag allt lungt. Kanske bara för att jag inte orkar stirra upp mej ... eller så har jag äntligen lärt mej att inte stressa upp över småsaker som  jag inte har en chans att varken förändra eller påverka. Grattis i så fall! 

ÅTER TILL TENTAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0