Sakta ner.

I julas fick jag två böcker av min mamma. Den ena var "en härlig bok" av Mia Törnblom och den andra var "Slow- lev livet långsamt" av Carl Honoré. Två riktigt bra böcker ... viktiga böcker. När familjen satt på planet till Barcelona började jag läsa "Slow" och efter en månads lusläsning, funderingar och eftertanksamhet så ser jag verkligeheten ur ett lite annorlunda perspektiv. En känsla av mjukhet, energi och nyfikenhet har ploppat upp när jag ser på vardagen. Allt löser sig ... ta det lungt, njut och upplev omgivningen. Haha, Jo visst hörs det en aning flummigt, men ett tips från coachen i boken; Ät långsamt, arbeta långsamt, älska långsamt och upplev långsamt ... allt blir klarare, enklare och härligare. Haha, har faktiskt utan större ansträning börjat tillämpa "slowfilosofin" ... den bara smälter in i en. Läs boken, otroligt bra läsning!
Idag är många skadade av farten ... många går ifrån matcher när det är fem miunter kvar för att slippa all kö på parkeringen, slänger i sig micrad mat på 3 minuter och beställer taxi hem från restaurangen när de precis fått in efterrätten - aah, vad tusan är det vi har så brottom till?! Sakta ner för faaan!


Kommentarer
Postat av: johanna

du! jag skulle nog kunna tänka mig å låna den där boken! verkar grymt bra! ska bara få tid att läsa den oxå! har ju inte ens läst den där anorexia boken klart än! den ligger på hyllan än! dåligt av mig! puss

2008-01-27 @ 17:49:13
URL: http://johannasamulesson.blogg.se
Postat av: sofia

so damn right girl..men johanna vi ahr ju tid, nu låter du allt för stressad;)

2008-01-27 @ 17:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0