Same, same ... but different! =0)

Gott nytt 2008!

Det är alltid en härlig känsla med "nytt år" ... en känsla av nya chanser, att nya tag, nya upplevelser, fräsch kämparglöd, nya vilja att uppnå, prestera och tillsist ny chans att spräcka ännu ett nyårslöfte ... Just det, det där med att hålla löften ... Pyttsan, sådant tror jag inte ens en gnutta på numera! Efter så många försök som ständigt slutar i att man "sviker" sig själv ännu en gång. Löften försvårar bara situationen! Iår har jag istället försökt förändra "tänket" till sådant jag skulle vela se förändras hos mej själv ... det gör allt betydligt lättare!

Det nya har börjat väl. Jag har sovit tills jag vaknat (nästan), tagit med mej lunch till biblioteket, njutit av att bara vara och lagat mat på kvällarna. Har precis käkat hemmagjorda järpar mé ungbakade grönsaker, enkel sallad och ihoprörd tzatziki. Vilket var väldigt mumsigt! Och om någon timme smyger jag ner till Sats ´å känner på maskinerna efter juluppehållet! Har idag på mej att bara njuta innan tentaplugget drar igång ... men det ska jag också försöka "mysa" igenom. Saken är den att jag tycker faktiskt det är skoj när jag väl sitter där ´å känner att jag blir ngt smartare! =0)

Julen har varit heeelt underbar! Hunnit umgås mkt med kära familjen, mysa med vänner, småläst i en ny bok jag fått av mamma och festat till det på nyår! Men ojojoj .., det är faktiskt riktigt skönt att vara tillbaka i Halmstad! Saknar dock Fialotta ´å Jojjo, men när man väntar på ngt gott! Ses snart tjejer!

`Å ... Lisa och Bojjan; TACK för en riktigt skojig fest mé smarrig middag=0) Ses snart igen!


"Det är en konst att se det vardagliga med nya ögon". - Ur Mia Törnbloms "En härlig bok".

Ciao

Kommentarer
Postat av: johanna

ohh va jag vill upp till dej nu! my lovely!

2008-01-02 @ 21:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0