Underbara träningsperiod.

Nu såhär "hösttider" är det inte ovanligt att vardagen präglas av orkeslöshet, seghet och omotiverande inställning till någon vidare fysiskt ansträning. Men, tack och lov så kommer man till gymmet likväl ändå! :0)

I onsdags trodde jag att jag var fastkedjad tätt intill, ni vet, den där góa soffkänslan. Vanligtvis brukar det krävas ett rejält lockbete i form ett litet hopplock lösgodis (ingen nyhet för er som känner mig) för att få mig aktiverad. Men denna dag var det dock överjaget som vann kampen utan vidare ansträngning. Vilket är ofattbart då motståndarna stod uppradade. Första motståndaren tacklades utan vidare problem, den välkända kylan på andra sidan pläden. Motståndare näst i kö var transporten dit, det finns ju inget mindre motiverande än Halmstadsväder där man riskerar att bli omkullblåst med cykeln och på köpet får slickade jazzbyxor. Det ser töntigt ut och känns inget vidare precis. Jag vet att motståndare nummer två inte är en nyhet för oss studenter. Vi har varken ekonomi eller tillräcklig nytta av att tuta runt i ett rullande plåtlåda. Men något som jag personligen hade kunnat betala storkova för är funktionen den fyller i busväder (Halmstadväder), ett utmärkt stänkskydd.

För att besegra höstvädret denna dag räckte det, konstigt nog, med regnjackan och mina rödrutiga regnstövlar. Tredje kämpe i kö brukar utgöras av de fem första minuterna på gymmet. De lite tyngre minuterna på löpbandet (innan andra andningen) På onsdagskvällen var detta inte heller ett problem, det flöööt på! Flowflow.

- Vad tusan händer och fötter? Enda slutsatsen jag kan dra är att jag faktiskt kommit in i den välkända och helt underbara träningsperioden! Hur tusan hade vi överlevt hösten utan den?! :0) Tack G-d för svettiga danspass, runda svårbalanserade bollar, tunga stålklumpar och outhärdig träningsvärk! :0)


Kommentarer
Postat av: johanna

gött dophy! det e dessa härliga träningsperidoer som e så hemska så de blir underbara!=) löve

2008-11-22 @ 20:41:37
URL: http://johannasamulesson.blogg.se/
Postat av: sofia

alla älskar vi träningstider.speciellt när det bjuds på frukter! Mmmums

2008-11-25 @ 09:04:38
URL: http://metrobloggen.se/musketoren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0