(O)Nödigt vetande och filosophie ?!

Mm, har börjat fundera lite på att nischa här på sidan, göra den mer intressant, då jag ibland känner att jag skriver om saker som faktiskt inte är så intressanta. Visst, fortfarande skriver jag ju av den anledning att jag mår bra av att få "skriva av mej". Det är så skönt att knappa ner känslor, tankar och tycken, men nu kommer här bli lite mer intressant.  

Min idé är att klura kring och skriva om små och stora livsfrågor och funderingar som ploppar upp i hjärnkontoret ... Varför himlen är blå, hur regnbågen i själva verker existerar, visst finns det aliens, om jag tror på spöken och hur tusan fungerar dagens teknik, egentligen?! Idag tar vi för givet att mobiler, mp3:er och annan tekink finns omkring oss, ... visst förstår jag hur det fungerar, men hur KAN det fungera?! Det är för mig ofattbart ibland.

Yes, nu är det dags att öka allmännbildningen och även filosophiera kring onödiga, men intressanta frågor   ... Är det något speciellt ni vill ha svar på?!



"Ipsa scientia potestas est."


Kommentarer
Postat av: sofia

ja, hur faen fågeln lyckades pricka just din panna! hihi

2008-10-03 @ 19:11:52
URL: http://metrobloggen.se/musketoren
Postat av: johanna

fåglen såg en mkt söt tjej å tänkte ohhh hon ska jag pricka!=)å lyckades gjorde den! å nu kommer den söta tjejen ha tur resten av sitt liv=)

2008-10-05 @ 12:30:20
URL: http://johannasamulesson.blogg.se/
Postat av: Pillan

Ja, jag skulle vilja veta hur du gör för att vara världens bästa syster!?!?!?

2008-10-07 @ 12:06:40
Postat av: Love

Ja skulle vilja vet vad är kärlek är och hur man finner den.

2008-11-04 @ 23:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0