Attityd och Inställning är, nästan, ALLT!

Mycket snack lite verkstad?! Jo, när man snackar om att snöra på träningsskorna efter julledigheten så har man faktiskt kommit en bra bit på vägen. Att ladda mentalt är viktigt. Eller?! Visst är det sanning, men faktum är att det, de allra flesta gånger, bara handlar om att ta ett beslut ... "Just do it". Enklare än så blir det knappast.


Den där motivationen kan i många fall kännas avlägsen och väldigt svår att hitta i den mentala röran bland skolböcker och ex-tentor, i sängen när alarmet ger ifrån sig oväsen runt 6-7 ... men, här kommer ytterligare en sanning; "It´s all in your head" ... Det handlar om att tänka i rätt banor ... där Inställning och Attityd är två väldigt funktionella lösenord. Den där luriga motivationen är inte så förbannat svår att få grepp om!


Idag gick startskottet för 2010 års konditionsutmaning. Från och till sedan oktober månad har mitt immunförvar spelat spratt och gett mej småbacciler och en seg kropp, men efter en återhämtande och härlig semester i Thailand, så är jag ÄNTLIGEN i form och så sjukt hungrig på nya utmaningar! Jag känner att träningsåret 2010 kommer att bli något extraordinärt! Jag ska i alla fall göra mitt bästa för att utforma det att möta den intentionen. Begränsningarna finns oftast inom oss själva! Men, inte hos mej!?!!


Jag brukar gå på känslan och känna med hela kroppen, inte bara på resterna av min tankeverksamhet ... de ljuger då och då. Känslan inför dagens cykelpass var häftig. Detta kändes i hela kroppen, mest i huvudet. Men det var inga rester som kändes av, utan de mentala förberedelserna och attityden som hade gått in och influerat varenda liten muskel i hela kroppen ... Vilket adrenalinpåslag! Och inte tala om Endrofinruset efter! Jag och Lisette var helt speedade efter passet!


Alla borde bekanta sig med denna känsla.


Short Message Service, 18 Jan 2010 20:51 Till: P
P, du måste ge spinningen på Friskis en chans! Efter 2-3 veckors träning är ett pass något av det bästa! Man får så mkt energi och blir så glad!!! Tips fr coachen :0) Älskar dej


18 Jan 2010 20:57 Från: P
Jag lovar. Jag ska testa. Puss från P


Kommentarer
Postat av: johanna

najs najs bejbi! det e så det ska kännas! jag e glad att du e friskus nu! jag tror 2010 kan bli ett topnotch år=)

2010-01-19 @ 18:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0