En ny "drog"!

Det är lätt att bli beroende. Jag är en sådan typ som lätt faller in i sådant beteende. Överkonsumerar godsaker, äter igenomsnitt 3 glass en vanlig sommardag, pluggar som en tok när jag har ett klart mål, dansar i överdrift när jag får chansen och shoppar ordentligt när jag väl släpper på tyglarna. Det är underbart att leva ut! Njuta av varje impuls!

`Å nu till en ny "drog", Cykling! För några år sedan sneglade jag ner på klockan från det att passet började och längtade ut redan efter några minuter.  Jag fick träsmak i röven och min självkänsla inom träning sänktes rejält då jag fick för mig att min kondition var sämst eftersom jag myglade redan efter 20 minuter. Det var inte min grej, om man säger så. Nöjde mej med allt annat jag hade för mej, de grejerna jag var bäst på! Cykelpass nummer 2 vågade jag mej först på igen efter några år.

`Å nu vet jag inte vad det är som händer ... tror jag är beroende av denna underbara gruppträningsform. Eller som veteranerna brukar säga, livsstil! Bevis på att jag fastnat i träsket fick jag idag när jag först inte fick biljett att delta på klassen. (Helt mitt eget fel!!!) Jag fick näst intill panik och väntade som ett litet barn på att bli insläppt som sista person i salen. YES, jag fick plats! :0)

Hårdträning inför utbildning i Mars är igång. Då det är dags att ta kunskaperna ytterligare en nivå.
Äntligen något nytt jag brinner för, något att kämpa för, något som genererar energi och som gör mej glad!

Inspiration, motivation och viljan glöder,  nu är jag het!  

--> Lisette, har du börjat ladda inför morgondagen!? Cyckling 55, 18.30?! :0)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0